Ohjeet - näin tämä toimii

Haluamme tehdä Kiffel Pesulassa tekstiilien huollosta häpeilemättömän helppoa! Me haluamme palvellla asiakkaita, jotka tahtovat tehdä arjessa vastuullisia valintoja sekä toivovat valitsemiltaan palveluilta helppoutta.  
 
Olemme koonneet tälle sivuille usein kysyttyjä kysymyksiä, joista toivomme teille olevan apua. Jos jokin jäi kuitenkin askarruttamaan, otathan rohkeasti yhteyttä meihin! 

Usein kysyttyä palveluistamme:

Verkkokaupan toiminta

Pitääkö minun tilata verkkokaupasta palvelu jos tuon itse tekstiilit pesulalle?

Ei tarvitse, voit maksaa tekstiilit myös paikan päällä. 

Olen yritysasiakas – voinko tilata pesulapalveluita verkkokaupasta?

Ilman muuta voit! Jos sinulla on isompi kokonaisuus niin ole yhteydessä jotta voimme tehdä sinulle tarjouksen. 

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ota yhteyttä niin autamme mielellämme! 

KIFFEL-HUOLTO kodin tekstiileille

Miten nouto tapahtuu?

Varaat ajanvarauksestamme sinulle sopivan noutopäivän. Noudamme tekstiilit aamupäivän aikana.  Tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot: Tarkka osoite ja jos asut kerrostalossa niin ovikoodi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Tarvitseeko minun olla kotona, kun noudatte/palautatte tekstiilit?

Ei tarvitse. Kerrostalossa voit jättää tekstiilit rappuun josta käymme ne hakemassa. Omakoti- ja rivitalossa voit nostaa tekstiilit esim. Kuistille. Palautamme puhtaat tekstiilit ovesi taakse. 

Mitkä tahrat eivät poistu pesulassa? Pitääkö tahroja käsitellä ennen pesulaan lähettämistä?

Teemme tahraisiin tekstiileihin aina tahranpoiston veloituksetta. Matot pesemme kahteen kertaan veloituksetta jos tahra ei ole lähtenyt ensimmäisellä pesukerralla. Tahrat saadaan pääsääntöiseti pois kunhan ne ovat tuoreita.  
 
Tahrat jotka ovat olleet tekstiilissä pitkään on vaikeampi poistaa. Voit lukea blogista tarkemmin miten toimia yleisimpien tahrojen kanssa.  

Minkälainen tekstiili kannattaa pesettää?

Tekstiili mikä kestää vesipesua ja on käyttökunnossa kannattaa pesettää. Omasta mielestäni tahrat kuuluvat elettyyn elämään ja esim. pöytäliina jossa on haalea tahra on täysin käyttökelvollinen.  

Tekstiilien vuosihuolto

Voiko huoltorytmiä muuttaa jos tulee äkillisiä tarpeita?

Ilman muuta voi! Soita tai laita sähköpostia niin teemme muutokset.  

Mitä jos olen varannut noudon, mutta en tarvitsekaan tai en pysty jättämään noudettavaksi?

Soita tai laita sähköpostia niin siirrämme noutopäivää. 

Saanko muistutusviestin ennen noutoa?

Saat sähköpostin vuorokautta ennen noutoa. 

Voinko tilata vuosihuollon iäkkäälle äidille? Miten maksaminen ja muistutukset menevät? Voinko saada ne itselleni?

Ilman muuta voit tilata! Laitamme laskun joko äidillesi tai sinulle, laskutamme 1-2 krt kuukaudessa. Meille ei ole väliä kummalle muistutukset tulevat, kunhan ne palvelevat teidän tarpeita parhaiten. 

Tekstiilien pesu

Millaisia mattoja voin lähettää pesuun?

Voit lähettää meille pesuun räsymatot, muovimatot, käytävämatot, ohuet viskoosimatot, puuvillamatot, nukkamatot, plyyshimatot, ohuet ja paksut villamatot, sisalmatot, juuttimatot, aidot käsinsolmitut matot, silkkimatot, erikoismatot, ryijyt sekä kumi- ja PVC-pohjaiset matot.

Kutistuvatko tekstiilini pesussa?

Tekstiilin kuidut elävät, ja jotkut materiaalit kutistuvat pesussa, vaikka pesuohjeita noudatetaan tarkasti. Emme vastaa tekstiilien kutistumisesta, mikäli kutistuminen tapahtuu pesuohjeiden mukaisen pesun yhteydessä.

Petauspatjojen päälliset kutistuvat aina hieman pesussa, samoin puuvillaisissa ja pellavaisissa tekstiileissä on kutistumisen riski. Viskoosi kutistuu hieman, mutta kosteana muotoilu ja silitys palauttaa tekstiilin mittoihinsa.

Millaisia pesuaineita käytätte? Voinko lähettää tekstiilejä pesuun, vaikka olen herkkä tuoksuille?

Käytämme kaikkien tekstiilien pesussa lähes tuoksuttomia pesuaineita. Pesuaineidemme tuoksu muistuttaa hotellin puhtaiden lakanoiden tuoksua, joten kyseessä on hyvin mieto tuoksu. Meiltä löytyy myös täysin tuoksuttomia ja allergiaystävällisiä pesuaineita.

Saatteko tupakan tai homeen hajun pesussa pois?

Käytämme tehokasta hajunpoistomenetelmää, jolla esimerkiksi tupakan haju saadaan yleensä hyvin poistettua. Emme kuitenkaan voi taata, että kaikki hajut saadaan tekstiileistä poistettua. Homepyykeissä hajun poistamisen onnistuminen riippuu siitä, kuinka kauan ja paljon tekstiili on homeelle altistunut.

Pitääkö minun imuroida tai muutoin valmistella matto pesua varten ennen lähetystä?

Mattoa ei tarvitse valmistella pesuun mitenkään, sillä me hoidamme kaikki pesuun liittyvät asiat puolestasi. 

Mitä tapahtuu, jos mattoni rikkoutuu pesussa tai kaikkia tahroja ei saada pois?

Löydät matostasi keltaisen lapun, jos kaikkia tahroja ei ole saatu poistettua ilman riskiä maton vahingoittumisesta. Mikäli matto rikkoutuu, olemme sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä.

Huomioithan, että otamme pesuun vain ehjiä mattoja, emmekä vastaa rikkoutumisesta siinä tapauksessa, että asiakas lähettää meille pesuun jo valmiiksi rikkinäisen maton. Vastuu rikkoutumisesta on asiakkaalla myös siinä tapauksessa, että kyseessä on vanha matto, joka rikkoutuu pesuohjeiden mukaisesta pesusta huolimatta.

Huomioithan, että mattojen kanttausliima ei ole ikuista, minkä lisäksi valmistusvirheet mattotehtaalla voivat vaikuttaa liiman kestävyyteen.